keskiviikko 17. toukokuuta 2017

Vegaaninen kakku äitienpäiväksi


Meillä oli viikonloppuna lähisukua kahvittelemassa äitienpäivän kunniaksi. Joukkoomme kuuluu yksi vegaani, joten päätin tehdä kakun saman tien vegaanisena. 



Ohje tälle maapähkinävoijuustokakulle löytyy täältä. Vähän jouduin resepetiä soveltamaan. En löytänyt plantin kauravispiä prismasta, joten ostin sitten soijavispiä.



 Kakku oli kyllä hyvää. Pähkinäinen se oli. Ei ehkä yllä suosikkieni joukkoon, mutta saatan minä sitä joskus toistekkin tehä. Ehkä jos sekoittaisi vähän lisää suklaata tuohon täytteeseen? :D
Minun makuuni se ei ollut mitenkään ihan hirveän tuhtia, vaikka ohjeessa niin sanottiin. Siinä suhteessa ihan hyvä.


Suola pähkinät sopivat kakkuun kyllä todella hyvin. Suolaisen ja makean yhdistelmä... ah!




Minä sitten rakastan noita ananaskirsikoita! Tässä suhteessa koen olevani harvinaisuus :D 


Onni oli tehnyt minulle päiväkodissa ihanan tyynyn ja kortin <3




Mutta täytyy nyt sanoa, että vegaani leipominen on aivan yhtä helppoa, kun esim. maito ja munatuotteilla leipominen! Ohjeita ja aineita kyllä riittää, ainakin isommissa marketeissa ja jos asuu keskustan alueella niin varmasti sieltäkin löytyy.  Vaikkakin suosikkikakkui on jäädytetty valkosuklaa-marenkikakku ja vanha kunnon paistettu juustokakku.


Mikä on sinun suosikkikakkusi? :)

Makoisaa viikon jatkoa :)

Elli

4 kommenttia:

  1. Oi vautsi, varmasti tosi hyvää! Eipä uskoisi että on vegaaninen, näyttää niin syntisen hyvältä. :D

    Käypä kurkkaamassa blogistani kiva arvonta. Mukavaa loppuviikkoa! :)

    VastaaPoista
  2. Nam, näyttää kyllä herkulliselta. Minulla on menossa maidoton, munaton, soijaton ja viljaton imetysdieetti, joten vegaaninen leivonta on nyt tullut tutuksi. Tuossa on kyllä viljoja, joten ei sovi siksi minulle. Käytitkö muuten tuota Violife-tuorejuustoa? Maistuuko se ihan hyvältä? Siitä juustokorvikkeesta en pitänyt, joten en ole uskaltanut kokeilla tuota.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, juu käytin :) tuohon se sopi, ainakin minun mielestäni :)
      Kiitos kommenteista! niitä on aina mukava lukea!

      Poista