torstai 13. joulukuuta 2012

Korttikurssi

Korteilla jatketaan :)
Olin taas perinteistä korttikurssia pitämässä Jyvälässä.
Tässä muutamia korttimallejani mitä oli mukana. 



Näitä kortteja minä tein omillekkin ystävilleni ja sukulaisille. Niitä oli täällä aikaisemmassa postauksessa enemmänkin. Eli kaksiosaisen, valmiiksi aukotetun kortin taakse on kaksipuoleisella teipillä liimattu erilaisia nauhoja. Tykkään kovasti. Aika simppeli, mutta hauska ja lämmin. 


Tässä olen käyttänyt yksiosaista korttipohjaa, lumihiutale-kuvioleikkuria, muutamaa eriaista nauhaa. 
Aika nätti.

Opettelin ihan uuden tekniikan Iiris Folding, jossa tietyn kaavan mukaan taitellaan papereita kerroksittain. Oikein hauska, vaikkakin hieman työläs tekniikka. Tässä kortissa myös punaista juuttinarua. Ja punainen sydän konfetti. Tiedättekö ne konfetit mitä heitellään (?) juhlissa. Hamstrasin Tiimarin penkojaista askartelukäyttöön, lopuksi elämäksi :)



Samalla tekniikalla tehty joulukuusi, käytin paperina ihan silkkipaperia ja tuo keskellä oleva kiiltävä paperi on    karkkipaperi. 
Tässä linkki Pinterestiin missä mahtavia tekniikalla tehtyjä kortteja.



Tässä aika simppeli idea. Valmis 3D tarra, ja kolmea eri kartonkia 3D tarroja hyödyntäen.


Tästä korttimallista pidän, ehk sen vuoksi että se on jouluinen, mutta ei niin perinteinen. lilaa, kultaista kakkupaperia ja tähti. 


Yksinkertaisuudessaan kaunis enkeli kortti. Enkeli siirtokuva, juuttinarua ja tähti.


Tässä taas on käytetty mainostamaani bilteman maalarinteippiä, päälle laiteltu punaruudullista nauhaa, nappeja, juuttinarua. Sydämet on leimailtu ekopaperille. 




Ykinkertaista tässäkin. Punainen korttipohja, valkoista kartonkia 3D tarroilla kiinnitettynä, harsopaperia ja tähti. 


Elli


















6 kommenttia:

  1. Kivoja ideoita! Erityisesti tuo Iiris Folding näyttää mielenkiintoiselta, pitää ehkä testailla joskus :)

    VastaaPoista
  2. Joo, se on ihan kiva ja kaavoja löytyy vaikka millä mitoin!

    VastaaPoista
  3. Kivoja kortteja! Mäkin oon kerran tehnyt jonkun kortin tuolla Iiris -tekniikalla, se oli hauskaa! Mutta työlästä kyllä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Tekisi mieli tehdä hieman haasteellisempiakin malleja sillä :D

      P.s. Lueskelin uudelleen mitä olen kirjoittanut. Olenko nukkuessa kirjoitellut kun yhdessä lauseessa oli 3 kirjoitusvirhettä! minä olen minä :)

      Poista
  4. Kylläpä olet upeita kortteja tehnyt. Erityisesti tykkään noista kuusi ja sydänkorteista jossa paperia teiteltu kivasti.

    VastaaPoista